2018-02-20 07:30Pressmeddelande

Tapettrender 2018

381-02 Inez vit/svart, 379-03 Körsbär grön, 037-22 Hudiksvalls Teater blå,  383-04 Ellips beige/turkos381-02 Inez vit/svart, 379-03 Körsbär grön, 037-22 Hudiksvalls Teater blå, 383-04 Ellips beige/turkos

Grön oas eller rosa avkoppling? Hållbar tradition eller retroflört? Under 2018 finns det många olika trender att välja mellan. Stilarna råder parallellt med varandra, så därför har vi valt ut några av de starkaste och omtyckta. Se vilka tapeter vi har valt till 2018 års trender!

Grön Oas
Hemmet ramas in av grönska. Palmer, krukväxter och små sticklingar samsas om utrymmet på fönsterbrädan. Känslan är att vara ute inomhus. Alla toner av grönt passar fint. Smaragd, lime, lindblom och celadon. Favoritmaterialen är rotting, bambu och trä som mixas med moderna och återvunna material.

Våra tapetval: 367-03 Vinbärsblad grön, 379-03 Körsbär grön, 380-03 Blad grön, 378-02 Juni och 384-04 Gåsöga grön.

Den gröna färgen växer sig starkare än någonsin under 2018.

379-03 Körsbär, kollektion Natur.

Rosa Retreat

Tid att andas och vila ut bland puderrosa toner! Stilen är ombonad och romantisk. Textilierna är många, gärna i sammet och pudermjuka toner. Addera metaller i varma toner och krydda med personligt valda inredningsdetaljer inspirerade av art deco eller barock.

Våra tapetval: 382-02 Björk vit, 384-03 Gåsöga beige, 379-02 Körsbär beige, 381-02 Inez vit/svart och 367-02 Vinbärsblad beige

Röda, rosa, lila, rostig, korall – alla varma toner under 2018 är helt rätt!

381-02 Inez, kollektion Natur.

Scandi Retro

Hela 1900-talet ryms i retrohemmet! 30-talsfunkis, 50-tals-stringhyllor och glada 70-talsprylar. Designhistorien är ständigt närvarande. Retrokeramik blandas med busiga detaljer från möbelvaruhusen. Basen är ljus, härliga pasteller kombineras med grått. Materialen är naturliga. Här finns plats för gemenskap och goda grannar.

Våra tapetval: 383-04 Ellips beige/turkos, 368-02 Harry grå, 335-01 Nätverk blå, 378-03 Juni grå/blå och 358-01 Rut vit/silver

Skandinavisk retro innehåller mönstertrender med allt ifrån grafisk enkelhet till retroflirtande blommor.

378-03 Juni, kollektion Natur.

Traditionell Tendens

Ta till vara traditionen och gör den till din! I hemmet med de klassiska tapeterna finns både medveten minimalism och lantlig charm. Här finns ting med tanke och noga utvalda detaljer, ekologiskt och hållbart. Trädetaljer är vackert åldrade och de rustika textilierna är av linne. Färgen blå är vacker till trä och dämpade jordfärger.

Våra tapetval: 037-22 Hudiksvalls Teater blå, 359-04 Strand blå, 006-09 Dellen gå/blå, 366-04 Bella blå och 064-06 Västansjö blå.

Under en längre tid har vi sett den traditionella stilen växa fram och under 2018 är den än mer populär. Kombinationen av klassiska tapeter och hållbar minimalistisk design är något som vi alla tycker om.

366-04 Bella, kollektion Spira.