2021-03-31 10:05Pressmeddelande

Nyans lanserar Guldkant - nya tapeter för hemtrevnad och gemenskap

Nya tapeter från Nyans -  Guldkant. Snart i byggvaruhusen K-rauta och Bauhaus samt på webben hos Byggmax.Nya tapeter från Nyans - Guldkant. Snart i byggvaruhusen K-rauta och Bauhaus samt på webben hos Byggmax.

Guldkant

När vi tog fram kollektionen Guldkant hade vi orden hemtrevnad och gemenskap som inspiration. Vi har skapat 7 nya tapeter som blir en fin bakgrund till mys och hemmakvällar.  Tonerna är varma i beige, grå och mörkgrå med inslag av svart, rost och guld.

Mycket guld eller en diskret guldkant, båda finns att välja! Finns i byggvaruhusen K-rauta och Bauhaus från april samt på webben hos Byggmax. Här lyfter vi fram två av våra tapeter och favoritstylingar:

"Haga" - 219-05 svart/vitt guld.

Vi har valt att visa tapeten Haga i ett allrum. Den grå sammetssoffan är generös, med divan och plats för många. Detaljer som bordsben, lampor och ljuslyktor mm är i blank mässing. Blänket i mässingen blir fina eyecatchers, lyfter tapeten och adderar värme till inredningen. Textilier är viktiga, vi har valt orange kuddar som accent, filtarna är grå eller vita - allra helst med en riktigt grov textur! Det blir en fin kontrast till den eleganta medaljongtapeten.  Vill man addera ett extra mönster, på tex en vas eller kudde, för mer spänning och kontrast så kan man välja ett grafiskt och strikt mönster för en extra elegant touch. Avrunda med levande ljus och en härlig, stor, bukett i samma accentfärger.

”Dahlia” – 424-02 Mörkgrå

Vi har valt att tapetsera Dahlia i en sovrumsmiljö.  Den mörkgrå varianten av Dahlia gör sovrummet ombonat. Det ljusa blommönstret gör det lätt att matcha tapeten med vita lister och möbler, dessutom lyfter de mönstret och gör att tapeten känns fräsch. Vi har blandat bäddtextilier i blå, grå toner med vita. De färgade ger en lugn känsla och vitt fräschar upp. Vi har valt en klädd sänggavel och en tjock matta för den där mysiga hotellkänslan. Sammetstyget på sänggaveln är dessutom lätt att byta om man så vill! Kuddarna, linne och sammet, har olika textur som blir fina kontraster. Även här har vi valt en pläd med rikligt med fluff för maxat mys! Och visst kan man önska sig frukost på sängen, med rykande kaffe och tända ljus!

Duro grundades 1930 med målsättningen att tillverka slitstarka och tåliga tapeter av hög kvalitet. Senare har visionen utvecklats och idag genomsyras verksamheten av en mycket konsekvent miljöhänsyn och ett bejakande av skandinavisk design. Under många år har Duros designarbete också bedrivits i nära kontakt med flera av Sveriges mest etablerade inredningsdesigners. Detta har bäddat för framgångar, både nationellt och internationellt, och idag syns Duros tapeter på såväl kungliga väggar som i sommartorp kända från tv. Duro Sweden AB tillverkar och säljer också varumärket Nyans. Nyans tapeter är utvecklade för att säljas via välsorterade varuhus.