2017-10-17 07:15Pressmeddelande

Höstens tapettrender

382-04 Björk Grå	382-04 Björk Grå

Det är svårt att påstå att hösten bara innehåller en rådande tapettrend när det i verkligheten råder flera parallella stilar samtidigt. Vi vill därför visa er de tre mest populära stilarna som är stora nu i höst, och visa några olika tapeter som fungerar för respektive kategori.

Skandinavisk Natur
Det är ingen nyhet att skandinavisk natur har varit på tapeten under en längre tid, och det fortsätter även nu in på hösten. Vi lever i ett högre tempo idag och då är det nödvändigt att komma hem till ett hem där vi samlar ny energi och njuter av lugnet, precis som ute i naturen. Nedan har vi några tapeter som lyfter fram naturen hemma hos dig.

378-03 Juni, kollektion Natur.

Ombonat allmoge
Vi är mer intresserade än någonsin av varsam renovering och att lyfta historien bakom våra hem. Vi låter väggarnas berättelser komma fram som resulterar i färgrika och ombonade hem, samtidigt som vi intresserar oss mer och mer för tapeter som överbryggar århundraden. Stugromantiken har vuxit sig stark igen och blivit en rådande trend. Nedan ser du traditionella favoriter i höst.

041-01 Oskar, kollektion Historiska tapeter.

Geometrisk minimalism
Något som är oundvikligt att inte lyfta är den moderna minimalistiska stilen, som ändrar sig något från säsong till säsong. Den geometriska minimalistiska trenden är väldigt stark i höst, då den skapar ett hem med alldeles ’lagom’ mycket kontrast för oss skandinaver.

383-04 Ellips, kollektion Natur.