2015-08-24 11:41Pressmeddelande

Harmoniska tapetnyheter från Duro

351-02 Praktpion beige351-02 Praktpion beige

Det är en speciell känsla att vakna upp utvilad i nytvättade lakan medan solens första strålar tittar in genom fönstret. Känslan av att sträcka på sig till ljudet av småfåglarnas kvitter ute på balkongräcket och doften av kokkaffe med nygräddat bröd från köket. Känslan av varma sensommarkvällar med ett glas vin, harmoni, lite trädgårdsfix och kanske en avslappnad sensommarfest eller två. Det är den känslan som har utgjort visionen vid skapandet av Duros tapetkollektion Harmoni. Alla vill väl uppleva Harmoni?

Kollektionen innehåller inte bara sovrumstapeter utan har något för varje rum och smak. Bland de 38 mönstrade och 12 enfärgade tapeterna finns bland annat lite djärvare fondmönster, diskreta ytor och söta blomtapeter. Inspirationen för denna kollektion är hämtad från timmerstugor i Jämtland, blommande trädgårdar, skandinavisk minimalism och fabrikens själfulla stenväggar. Och självklart finns en Duroklassiker med i kollektionen, men denna gång med två helt nya färger. I en händelserik tid med snabba förändringar vill vi erbjuda vi något som alla eftersträvar – Harmoni!

Ämnen: Harmoni