2015-04-17 09:01Pressmeddelande

Ester Marias Kammare – tapet formgiven av Ernst Kirchsteiger

401-01 Ester Marias Kammare401-01 Ester Marias Kammare

Som många redan vet så kunde vi följa TV4 sommaren 2014 när Ernst Kirchsteiger i Sommar med Ernst förvandlade en övergiven 20-talsgård till en sommardröm. I gårdens sovrum satt en gammal tapet (som dessvärre inte gick att rädda) som inspirerade honom till att formge sin bedårande blomstertapet tillsammans med Duro – Ester Marias Kammare. I programmet fick tittarna följa med Ernst när han gjorde ett besök i Duros tapetfabrik i Gävle och se hur tapeten blev till. Syftet var att återskapa den tapet som funnits i huset sovrum och använda den igen.

Om du missade förra säsongen av Sommar med Ernst kan du se programmet som sändes 7 augusti på: http://www.tv4play.se/program/sommar-med-ernst?video_id=2877244