2019-05-02 11:17Pressmeddelande

Duro Sweden inleder samarbete med Snickarglädjen

Johanna Berglund/SnickarglädjenJohanna Berglund/Snickarglädjen

Under året inleder Duro Sweden ett samarbete med Johanna Berglund, som driver kontot Snickargläden på Instagram och Snickarglädjens veranda samt bloggkollektivet Villornas hemligheter.

Vi är otroligt glada att ha ett samarbete med Johanna. Förutom att hon är en härlig person, så är hon också otroligt driven, inspirerande och kreativ, säger Sara Ljung Hedlund Marknad- och kommunikationsansvarig på Duro Sweden. Johanna brinner för det genuina hantverket, något vi ser som synonymt med Duros tapeter och anrika historia, fortsätter Maria Bryngemark, Designchef. Det känns så bra att Duro värnar om precis samma värden som jag gör: närproducerat, kvalité och miljö. Jag blev så glad av att höra att ALLT från design till produktion sker under samma tak i Gävle, avslutar Johanna Berglund.

Johanna har sedan länge haft Duro tapeter i hemmet, och varit en mycket uppskattad ambassadör för Duro. Samarbetet innebär att vi ytterligare får vara en del av Johannas etablerade plattformar för att visa upp våra tapeter i hennes vackra hem och i en del andra spännande projekt. Något vi ser extra mycket fram emot i arbetet med lanseringen av vår kommande kollektion som kommer finnas i butik i slutet av augusti.

Sedan 2010 renoverar Johanna, tillsammans med sin man, deras drömhus strax utanför Herrljunga. Hemmet är utvändigt fyllt med snickarglädje och invändigt med mönstrade tapeter i olika kulörer, höga lister och gamla möbler. Arbetet med huset väckte ett intresse att skapa i trä och när de fick upp den första snickarglädjen insåg dem också hur mycket det kunde göra för husets yttre. Den första snickarglädjen ritade och sågade Johanna för hand. Sedan 2016 finns deras snickarglädje även till försäljning via Snickarglädjens veranda, men den tillverkas nu av lokala hantverkare.

Hudiksvalls Teater 037-23 - Foto: Johanna Berglund/Snickarglädjen

Dellen 006-09 - Foto: Johanna Berglund/Snickarglädjen