2017-09-05 07:15Pressmeddelande

Duro lanserar kollektionen Natur

378-03 Juni Grå/Blå	378-03 Juni Grå/Blå

I kollektionen Natur tolkar Duro naturens olika former. Det skandinaviska landskapet är i fokus och landar i sju stycken avskalade och harmoniska tapetmönster. "Det är något vackert med vårt skandinaviska klimat – årstidernas starka kontraster, råa vintrar som övergår till varma sommardagar" berättar designchef Maria Bryngemark.

Naturen blir allt viktigare i en hektisk vardag och den ger oss chansen att koppla av, på samma sätt som ett hem ska göra. Närhet till naturen är inspirationskällan till kollektionen, för att ge alla chansen att ta med det hem. Mönstertolkningarna är väldigt varierande och innehåller allt från blomstrande naturalism till grafisk enkelhet.

Kollektionen innehåller sju mönster med en färgskala i finstämda kulörer som suddar ut gränserna mellan ute och inne. Natur består av 35 tapeter inkl 9 stycken ytmönstrade.

378 Juni – naturalistisk och lekfull

378-02 Juni, i den mer klassiska färgställningen.

Inspirationen till tapeten Juni är hämtad från Duros arkiv av originalskisser, och den här gången från 50-talet. Tidstypiskt för den epoken är att skissmaneret både är naturalistiskt och lekfullt på samma gång. Vi känner igen blommor som Renfana och Blåklocka medan andra är mer av fantasiskapelser. Juni har tre olika färgställningar.

Här hittar du alla våra tapeter!

Ämnen: Natur