2015-02-23 14:14Pressmeddelande

Aveny – tapeter med karaktär

336-02 Stockholm Beige336-02 Stockholm Beige

– Husen som klättrar längs berget upp på Söder är inspirationen till tapeten Stockholm. När jag var färdig hade dryga dussinet kända platser i huvudstaden smugit sig in i tapeten, berättar designern Gustaf Lord. Stockholm är bara en av flera karaktärsfulla tapeter i Aveny.

– Det ska finnas något för varje rum, och varje personlighet, säger designchefen Maria Bryngemark, och fortsätter: inspirationen är hämtad från det Skandinaviska formspråket och vår vackra natur. Avenys färgsättning speglar det skandinaviska formspråket och går från olika milda pasteller till mörkaste vinternatt.

Med kvalité som utgångspunkt har Duro arbetat med design, material och hantverkskunnande för att skapa en inspirerande kollektion. Den speciella trycktekniken genom limtryck ger tapeterna en levande yta och en känsla av handtryck som bidrar till harmonin i rummet.