2016-04-12 10:40Nyheter

Ytor och smutsiga pasteller

415-10 Linne Blå/Turkos	415-10 Linne Blå/Turkos

I Duros kollektion Rand & Kulör finns det två nya ytmönstrade tapeter, Linne och Sten. Dessa tapeter tillför rummet en mer ombonad känsla och finns i många finstämda skandinaviska kulörer. Beroende på färgval passar Sten och Linne allt ifrån fondvägg till helrum, för att du ska få många spännande kombinationer att välja på. Se www.durosweden.se för mer information om våra härliga ytmönster.

Linne
Att tapetsera en yta är ett bra sätt att tillföra en subtil känsla till ditt hem utan att den tar över. Det är ett bra alternativ för dig som inte vill ha allt för mönstrade tapeter på väggarna. En yta som är väldigt populär just nu är linneytan. Linne är med sin tidlösa, rustika och hållbara charm ett älskat material som många har en relation till.

Som tapet uppfattas Linne med sina diskreta strukturer ofta som enfärgad på håll, men kommer du närmare så ser du det genomgående ytmönstret. Tapeten tillför rummet en mjukare och mer textil känsla, och med Linnes skandinaviska färgpalett ger den även hemmet en ombonad karaktär. Välj Linne om du vill skapa: lugn, ombonad och mjukhet.

Sten
Det är väldigt populärt just nu med imiterande mönster, och Sten är ett resultat av detta. Sten är ett ytmönster som för tankarna till kustens släta klipphällar eller kanske industriell design. Mönstret är faktiskt avtecknad från Duros egna fabriksgolv intill tryckmaskinerna.

Oavsett vilken stil som du har i ditt hem tillför Sten en naturligt rustik och samtidigt ombonad känsla. Sten går väl ihop med skandinavisk design och våra svenska hem med sina finstämda kulörer. Diskret men samtidigt effektfull! Välj Sten om du vill skapa en känsla av naturen, stabilitet och hantverk.