2015-10-08 09:48Nyheter

Timmer – en av Duros Harmoniska tapetnyheter

353-01 Timmer vit353-01 Timmer vit

Under renoveringen av en jämtländsk fjällstuga blev en av våra designers så förtjust i det laserade timret i hans stuga att han ville fylla allas hem med vackert timmer. Timmer är ett roligt och horisontellt mönster som ger ditt rum en rustik känsla, och passar stora som små. Alla vill väl uppleva Harmoni? Jakten på den känslan har utgjort visionen vid Duros senaste tapetkollektion Harmoni.

Kollektionen innehåller tapeter för varje rum och smak. Bland de 38 mönstrade och 12 enfärgade tapeterna finns bland annat lite djärvare fondmönster, diskreta ytor och söta blomtapeter. Inspirationen för denna kollektion är hämtad från timmerstugor i Jämtland, blommande trädgårdar, skandinavisk minimalism och fabrikens själfulla stenväggar. Och självklart finns en Duroklassiker med i kollektionen, men denna gång med två helt nya färger. I en händelserik tid med snabba förändringar vill vi erbjuda vi något som alla eftersträvar – Harmoni!

Ämnen: Harmoni