2017-10-03 07:10Nyheter

Skandinavisk romantik

381-02 Inez Vit/Svart	381-02 Inez Vit/Svart

Skirt, ljust och avskalat blir aldrig fel och har dominerat den skandinaviska stilen länge. Vill du ha ett mer uttrycksfullt hem är ett tips att använda kontrastrika inredningselement, så som tapeter med rena grafiska linjer tillsammans med inredning i smutsiga pasteller, metaller och en svart/vit palett. Det är rätt väg att gå om du vill skapa en känsla av industriell skandinavisk romantik.

Inspirationen bakom Inez är hämtad från 70-talets kaxiga blommönster och kombineras med idén om ett mer avskalat och skandinaviskt formspråk. – När jag hör namnet Inez så ser jag framför mig en stark, egensinnig tjej med skinn på näsan. Vacker och unik, precis så som jag ville att detta mönster skulle bli berättar designer Johanna Jansson. Resultatet blev ett stiliserat, storskaligt blommönster med en stark karaktär. Med dess formspråk och inspirationskälla så passar mönstret såväl det moderna hemmet som det retroflörtande.

Inez finns i 3 färger, allt från subtil romantik till grafiskt kaxigt med skarpa konstraster.

Alla Duros tapeter är miljövänliga och tillverkade med omtanke för vår miljö. Tapeten tål som alltid att tvättas med både tvål och vatten då den är av väldigt hög kvalitet. Den är också i högsta klassen av ljustålighet, vilket innebär att den behåller färgerna under många år utan att blekna.

I kollektionen tolkar Duro naturens olika former. Det skandinaviska landskapet är i fokus och landar i sju stycken avskalade och harmoniska tapetmönster. "Det är något vackert med vårt skandinaviska klimat – årstidernas starka kontraster, råa vintrar som övergår till varma sommardagar" berättar designchef Maria Bryngemark. Kollektionen innehåller sju mönster med en färgskala i finstämda kulörer som suddar ut gränserna mellan ute och inne. Natur består av 35 tapeter inkl 9 stycken ytmönstrade.

Ämnen: Natur