2017-09-27 09:30Nyheter

Retroflirtande Ellips

383-04 Ellips Beige/Turkos	383-04 Ellips Beige/Turkos

Ellips är en evig, elegant och naturlig form som återfinns i mycket. Den här mönsterformen återkommer med jämna mellanrum i flera av Duros kollektioner ända sedan vår början på 30-talet. Vi har valt att lyfta upp stilen återigen, och den här gången är Ellips mer 50-talsflörtande (men samtidigt nutida). Ellips finns i fem olika färgställningar, allt från dimmiga pasteller till guld eller svart.

Alla Duros tapeter är miljövänliga och tillverkade med omtanke för vår miljö. Tapeten tål som alltid att tvättas med  både tvål och vatten då den är av väldigt hög kvalitet. Den är också i högsta klassen av ljustålighet, vilket innebär att den behåller färgerna under många år utan att blekna.

I kollektionen tolkar Duro naturens olika former. Det skandinaviska landskapet är i fokus och landar i sju stycken avskalade och harmoniska tapetmönster. "Det är något vackert med vårt skandinaviska klimat – årstidernas starka kontraster, råa vintrar som övergår till varma sommardagar" berättar designchef Maria Bryngemark. Kollektionen innehåller sju mönster med en färgskala i finstämda kulörer som suddar ut gränserna mellan ute och inne. Natur består av 35 tapeter inkl 9 stycken ytmönstrade.

Här hittar du alla tapeter ur kollektionen Natur durosweden.se

Ämnen: Natur