2015-10-15 09:38Nyheter

Desirée – en av Duros Harmoniska tapetnyheter

357-04 Desirée rosa357-04 Desirée rosa

Desirée är en utav Duros mest tidlösa klassiker. Den är formgiven av Monica Dare som inspirerades av 40-talens romantiska blomslingor, och finns nu på lättapetserad QuickUp. Missa inte våra nya färgställningar för Desirée; sober silver och dramatisk svart. Harmoni kan innebära många saker, vad är det för dig? Jakten på den känslan har utgjort visionen för Duros senaste tapetkollektion Harmoni.

Kollektionen innehåller tapeter för varje rum och smak. Bland de 38 mönstrade och 12 enfärgade tapeterna finns bland annat lite djärvare fondmönster, diskreta ytor och söta blomtapeter. Inspirationen för denna kollektion är hämtad från timmerstugor i Jämtland, blommande trädgårdar, skandinavisk minimalism och fabrikens själfulla stenväggar. Och självklart finns en Duroklassiker med i kollektionen, men denna gång med två helt nya färger. I en händelserik tid med snabba förändringar vill vi erbjuda vi något som alla eftersträvar – Harmoni!