2017-03-14 07:30Bloggpost

Vårkänslor i hemmet

401-01 Ester Marias Kammare401-01 Ester Marias Kammare

Nu börjar solen titta in mer och mer och de första vårkänslorna börjar försiktigt att ge sig till känna! Vi alla riktigt längtar efter det fräscha, ljusa och vårliga. Vi har valt ut några härliga tapeter ur vårt sortiment som ger hemmet den där extra knuffen in mot vårkänslan.

En av säsongens populäraste färger är utan tvekan blå. Vi ser den på allt från porslin och kuddar till inredningsdetaljer. Blått upplevs ofta som fräscht och nytt men ger även en lugnande känsla. Det är också den som de flesta anger som sin favoritfärg. Eftersom blått gör sig lika bra på vägg går vårens favorittapeter i olika blå toner. Porslinsblå blommor är fint i sommarhuset. Den marina stilen, med sina ränder, är alltid aktuell. Vi ser även jeansblå, lavendel och himmelsblå – alla nyanser lika fina!

Den som önskar sig en blomsterkänsla hemma kan tapetsera med franskinspirerade 366-04 Bella eller med sommarängen 033-13 Klöver. Tapeterna 453-04 Stänk och 088-01 Kjellbergska gården andas en mer lantlig tradition. Ränderna Strand (359-05, 359-04) och medaljongen 355-05 Brokad är moderna klassiker som är eleganta och fungerar överallt. Alla tapeter i härligt blå nyanser som fungerar fint till vår spirande natur!

Vårliga blå tapeter