2015-06-03 11:32Bloggpost

Sommarinspiration för hemmet

033-12 Klöver Rosa 033-12 Klöver Rosa

Vad passar bättre just nu än att heja in sommaren med ett par somriga tapeter? Mönstren nedan är en kompott från flera av Duros kollektioner och innehåller blommor, blad och djur vilket är väldigt tidsenligt just nu. Tapeterna har somriga pasteller och mönster som passar perfekt till allt från sommarstugor och hemmet med en lantlig stil till den moderna lägenheten.

Flytta in de härliga blommorna i ditt hem och våga låt blommor och blad växa över väggarna, låt dig inspireras av säsongens blomsterängar! Skapa sommarkänslor året om med hjälp av din alldeles egna trädgård inomhus. Nedan ser du exempel på några av våra favoriter bland våra sommarinspirerade tapeter.

Sommarglada mönster

Aurora 457-02, kollektion Atmosfär QuickUp
Klöver 033-12, kollektion Gammelsvenska 2011
Amelia 334-02, kollektion Aveny
Praktmagnolia 670-01, kollektion Atmosfär III
Nyckelviken Ett 085-03, kollektion Gammelsvenska 2011
Svalor 456-01, kollektion Atmosfär QuickUp
Viktoria 042-01, kollektion Historiska Tapeter
Ester Marias Kammare 449-01, skapad med Ernst Kirchsteiger
Axmarby 092-01, kollektion Gammelsvenska 2011
Klematis 333-02, kollektion Aveny

Frågor om tapeterna och tapetrullar för fotografering, eller högupplösta bilder (även under sidan durosweden.se/press), kontakta Duros marknadsansvarig Malin Duberg på 026-656507
eller via malin.duberg@durosweden.se.

Duro i sociala medier

Duro har formgivit och tillverkat skandinaviska tapeter i mer än åttio år. Det finns med andra ord en hel del att berätta och visa. Därför gör vi nu även en satsning i sociala medier.

Följ oss på Instagram, Pinterest och Facebook under namnet durosweden
instagram.com/durosweden
pinterest.com/durosweden
facebook.com/durosweden

Duro Sweden AB
Skandinavisk tapetdesign

Duro grundades 1930 med målsättningen att tillverka slitstarka och tåliga tapeter av hög kvalitet. Därför fick företaget och tapeterna namnet Duro, som betyder stark och varaktig. I nära dialog med kunderna vill vi utveckla och tillverka miljövänliga tapeter. Detta skall ske i en effektiv verksamhet med höga krav på produktens kvalitet och vår service till kunderna.